2009-08-22 OLKKAJÄRVI, Finland

Idag har jag haft valpledigt.
Medan Maggan har skött sina barn själv har jag följt med som sällskap till Figos syster GRETA och hennes matte Maria till Olkkajärvi, 2 mil ovanför Rovaniemi.

I fjol var jag, Figo och Maggan där tillsammans med Puttifar-Ewa vid ungefär samma tid.
Spanielklubben i Lapinlääni ordnade SPA-prov, anlagsprov för spaniel, ett måste om man vill ha ut sitt finska championat så småningom.

I fjol kom vi hem med TVÅ snygga rosetter där det stod SPA1 på  och vi var så stolta...
I dag fixade GRETA samma sak, hon kan nu också titulera sig SPA1!
GRATTIS!!! Vi på andra sidan vägen är så stolta!

Egentligen är man inte klok, upp 03.45 och sen efter en hel dag i Finland blodade jag och Roffe ett spår till Figo som nu får ligga till i morgon kväll...  men nu känns det som om dagen snart är slut.

GODNATT!!!

Kommentarer
Postat av: Boel

Hej!

Hundfolk är inte riktigt kloka.

Samma här, upp 02.00 resa och utställning och naturligtvis hemresa, hemma 18.00.

Men väntar på nästa grej, om det är utställning eller viltspår eller kanske t.o.m. jaktprov. Ska bli lika roligt!

Kram till småttingarna!!!

"Mormor"

2009-08-23 @ 18:41:52
URL: http://www.boltons.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0